Portugalski pianista, Filipe Pinto-Ribeiro, pojawi się w Polsce na początku stycznia i zagra recital fortepianowy w Warszawie. Wydarzenie odbędzie się 7 stycznia o godz. 19:00 w Filharmonii Narodowej w Warszawie. To już druga, po recitalu fortepianowym w Zamku Królewskim ubiegłego roku, wizyta pianisty w Polsce.

Podczas recitalu zostaną zaprezentowane interpretacje utworów zawartych w najnowszym, podwójnym albumie „Piano Seasons”. Jest więc to premiera płyty portugalskiego pianisty na polskim gruncie muzycznym. W programie recitalu znajdą się dzieła kompozytorów uznanych przez światową krytykę, Piotra Czajkowskiego oraz Astora Piazzolli, a także portugalskiego twórcy, Eurica Carrapatoso.

Recital w Warszawie jest zorganizowany przez Ambasadę Portugalii w Warszawie oraz Instytut Camõesa, mecenasuje mu zaś Bank Millennium.

Program

1.ª część

Piotr Czajkowski
Pory roku [43’]

2.ª część

Eurico Carrapatoso
Quatro Últimas Estações de Lisboa   [20’]
Astor  Piazzolla
Las cuatro estaciones porteñas (Marcelo Nisinman) [25’]

O pianiście

Światowej sławy portugalski muzyk, Filipe Pinto-Ribeiro, nie na próżno określany jest mianem „poety pianina”. Jego interpretacje muzyczne, charakteryzujące się wysoką dozą emocjonalności i intelektu, są uznawane za wyjątkowe zarówno przez publiczność, jak i krytykę.

Urodził się w Porto, studiował w wielu krajach, był uczniem Lyudmily Roshchiny w Moskiewskim Konserwatorium im. Czajkowskiego, gdzie w 2000 r. uzyskał doktorat z najlepszymi wynikami, otrzymując stypendium Fundacji Calouste Gulbenkian.

Filipe Pinto-Ribeiro jest założycielem (2006) i dyrektorem artystycznym DSCH – Schostakovich Ensemble, ugrupowania muzycznego z siedzibą w Lizbonie, które stanowi miejsce spotkań i współpracy wybitnych muzyków o międzynarodowej sławie.

Jest autorem licznych płyt, które zostały uznane przez publiczność i krytykę muzyczną. Na swojej debiutanckiej płycie interpretuje dzieła Musorgskiego, Skriabina, Szostakowicza, Debussy’ego i Ravela. Jego ostatnie nagranie, podwójna płyta „PIANO SEASONS” zebrała najwyższe noty od międzynarodowej krytyki (BBC Music Magazine, Klassik Heute, BR-Klassik, Classique News).